Næring

Energilagring-system for næring blir mer og mer populært, enten om det er til å begrense energitopper, lagring av fornybar energi, batterier i båt eller lignende. Vi resertifiserer litium battericeller og bygger kraftige batterisystem. Dette er både bra for miljøet og kostnadene. Vi har også toppkvalitets nye batteri i enkelte av våre produkter.


Spesialbygg

I tillegg til våre standardiserte kraftpakker så bygger vi egendefinerte pakker også! Det kan eksempelvis være batteri-containere, hengere eller andre spesialtilpassede løsninger på bestilling. Spenningsnivået kan være alt fra 48v til og med 800v, og opp til 5 mWh.

Vi sitter med høy kompetanse rundt dette området, og har i tillegg et board of advisors med lang erfaring innenfor næring og elektrifisering av nye områder.

Våre eiere står blant annet bak:

Mullbergs vindpark

"Mullbergs vindpark byggdes 2012-2014 og består av 26 vindkraftverk. Hela parken produserer 240 GWh årlig, noe som tilsvarer cirka 90 000 elbiler. (Bilparken i Jämtlands län består av 70 000 biler, for sammenligning.)"


ZeroKyst

"ZeroKyst skal styrke norsk verdiskaping og eksport gjennom grønn vekst. Prosjektet skal demonstrere at både nye og eksisterende fartøy i sjømatnæringen kan bli utslippsfrie, og bidra til 50 % utslippskutt fra fiskeri- og havbruksfartøy innen 2030."


Verdens første elektriske kommersielle fiskebåt

"Den første båten av merket Selfa El-Max åpner mange nye muligheter innenfor fiskeri og transport i kystnære områder. Sjarken er bygd av Selfa Arctic, som med sine mer enn 1.100 leveranser er den største produsenten av sjarker i Norge. De har lenge hatt et sterkt fokus på miljø og effektivisering."


Hymatech

Hymatech utvikler og leverer hybridløsninger:
HybridX kombinerer det beste fra forbrenningsmotor og elektriske motorer. Prinsipielt er dette en parallelhybrid løsning.

"Oslo-patrulje
"Ett av fartøyene som har fått en HybridX-løsning, er et patruljefartøy for Oslo Havn. Maritime Partner fikk kontrakt på levering av en Alusafe 1300 MKIII som ble leverert i 2021. Den har et 58 kWh-batteri. Den nye båten skal bruke batterier i lave hastigheter på inntil 4–5 knop, mens biodieseldrevne motorer skal kobles sømløst inn ved høyere hastigheter."



Vi bistår mer enn gjerne i å kartlegge behovet og hvilken løsning som kan egne seg best for dere. Ta kontakt med oss via skjema nederst på nettsiden eller på epost: post@chainpro.no

Kontakt oss