Næring

Energilagring-system for næring blir mer og mer populært, enten om det er til å begrense energitopper, lagring av fornybar energi, sikre seg mot strømbrudd eller lignende. Vi resertifiserer lithium-ion battericeller og bygger kraftige batterisystem. Dette er både bra for miljøet og kostnadene. Vi har også toppkvalitets nye batteri i enkelte av våre produkter.

Fremtiden har et stadig økende behov for energilagringssystemer, spesielt knyttet til utfordringer knyttet til avkarbonisering av anleggsplasser, utbygging av fornybar energi, risiko knyttet til størmbrudd, uforutsigbare strømpriser og økt elektrifisering av samfunnet vårt. Vi ønsker å være en komplett leverandør av energilagringssystemer med batterier med lavt CO2-avtrykk. Ved å gi batterier fra vår stadig voksende elbil-park et nytt liv så sparer vi både kostnader og miljøet dersom alternativet skulle vært å benytte seg av et helt nytt batteri. Vi sørger for at batteriene vi bruker videre i energilagrinssystemene vi bygger er i god kvalitet og har mange gode år igjen i sitt nye forbruksområdet.

Vi ønsker å satse mer på næring og større batterisystemer fremover. Ikke nøl med å ta kontakt dersom dere ønsker å være med på et slikt prosjekt eller et mulig fremtidig samarbeid knyttet til dette. Dette kan være for eksempel battericontainere, batterihenger, eller en selvforsynt arbeidsbrakke.


Vi sitter med høy kompetanse om batterisystemer og har med oss flere styremedlemmer med lang erfaring innenfor næring og elektrifisering av nye områder.

Våre eiere står blant annet bak:

Mullbergs vindpark

"Mullbergs vindpark byggdes 2012-2014 og består av 26 vindkraftverk. Hela parken produserer 240 GWh årlig, noe som tilsvarer cirka 90 000 elbiler. (Bilparken i Jämtlands län består av 70 000 biler, for sammenligning.)"


ZeroKyst

"ZeroKyst skal styrke norsk verdiskaping og eksport gjennom grønn vekst. Prosjektet skal demonstrere at både nye og eksisterende fartøy i sjømatnæringen kan bli utslippsfrie, og bidra til 50 % utslippskutt fra fiskeri- og havbruksfartøy innen 2030."


Verdens første elektriske kommersielle fiskebåt

"Den første båten av merket Selfa El-Max åpner mange nye muligheter innenfor fiskeri og transport i kystnære områder. Sjarken er bygd av Selfa Arctic, som med sine mer enn 1.100 leveranser er den største produsenten av sjarker i Norge. De har lenge hatt et sterkt fokus på miljø og effektivisering."


Hymatech

Hymatech utvikler og leverer hybridløsninger:
HybridX kombinerer det beste fra forbrenningsmotor og elektriske motorer. Prinsipielt er dette en parallelhybrid løsning.

"Oslo-patrulje
"Ett av fartøyene som har fått en HybridX-løsning, er et patruljefartøy for Oslo Havn. Maritime Partner fikk kontrakt på levering av en Alusafe 1300 MKIII som ble leverert i 2021. Den har et 58 kWh-batteri. Den nye båten skal bruke batterier i lave hastigheter på inntil 4–5 knop, mens biodieseldrevne motorer skal kobles sømløst inn ved høyere hastigheter."



Vi bistår mer enn gjerne i å kartlegge behovet og hvilken løsning som kan egne seg best for dere. Ta kontakt med oss via skjema nederst på nettsiden eller på epost: post@chainpro.no

Kontakt oss